Baker Brun har blitt trygg på annonsering i nettavis: – Nå har vi kontroll!

Det er en ny verden for Baker Brun å bruke Nurofy. – Nå kan vi selv lage annonsene, selvsagt basert på valgt branding-strategi, og vi kan selv velge hvilke aviser vi skal benytte. Ved å følge med på Nufory sitt panel kan vi hele tiden se hva som fungerer best og korrigere underveis hvis nødvendig. Det er ikke vanskelig, sier Kari Wulf, PU- og markedsdirektør i Baker Brun.

Baker Brun feirer 130 år neste år, og selskapet har en lang og stolt tradisjon.

De har nå et godt samarbeid med Nurofy når det gjelder planlegging av annonser og markedsføring.

– Vi har hentet bakeren frem fra kulissene, for å være tydelig på at her bakes det i bakeriutsalget.  Det skaper lukt og trivsel, og ikke minst ferske, gode bakervarer.  Frosne deigemner blir produsert på vårt nye anlegg på Espehaugen og sendt til alle bakeriutsalgene, forteller Wulf.

Totalt er det 21 utsalg i Bergen, og nylig hadde Baker Brun sin første lansering utenfor Bergen – på Stord.  De har en ambisjon om to til tre nye utsalg hvert år fremover.

Valuta for pengene

– Forenklingen, og den tilnærmingen til hvordan vi kan gjøre arbeidet og følge opp selv, har vært viktig for oss hos. Nurofy har vært flinke til å følge opp, og fått oss til å forstå hvordan alt fungerer.

– Nå er det enkelt for oss å bruke; det er enkelt å se hva som fungerer og du føler at du får mye igjen for pengene du har investert. Nurofy ringer også ofte og spør om de kan hjelpe med noe, og noen ganger kan vi faktisk si «jeg tror vi klarer oss selv», forteller hun engasjert.

Wulf forteller at nøkkelen for dem var at de kunne ha oversikt og full kontroll selv.

– Vi kan nå følge med på hvor stort engasjement det har vært på nettet, hvilke aviser som gir best respons, og se på algoritmer for hvordan markedsføringen vår går, forteller Wulf.

 

Enorm vekst

– Vi har lært mye underveis, og blitt mer synlig og aktiv. Dette har blitt lagt merke til, og det er veldig gøy, sier Wulf fornøyd.

Baker Brun har testet ut mange annonser. En av kampanjene de hadde, var skillingsboller og kaffe.

– Vi hadde en voldsom vekst på skillingsboller! Salget føk i været, og det var en god kombinasjon av riktig prising i utsalget, og markedsføring på nett i aviser og i sosiale medier, sier Wulf.

En annen kampanje var lanseringen av bakeriutsalget på Stord.

– Vi la i sommer ut en annonse, der vi spurte hvordan «Stordabrødet» smaker. Vi fikk enorm respons, og det brødet – som er et mørkt surdeigsbrød – har blitt en bestselger allerede. Det var en smart måte å jobbe på, og vi kunne fortløpende følge med på hvor stort engasjementet var på nettet, forteller Wulf.

Å hoppe ut i det

– Vi sa til Nurofy at vi ville prøve dette i tre måneder, og det har vi allerede glemt at vi sa – fordi det har funket så bra, sier Wulf lattermildt.

– I starten var vi nok litt nybegynnere, men nå føler vi at vi er mer «hands on». Jeg er litt skeptisk av meg når jeg ikke skjønner helt hvordan det fungerer. Noen ganger er det nesten for godt til å være sant, men her var det faktisk ikke noe triks, legger hun til.

Wulf tror at et samarbeid med Nurofy vil være en øyeåpner for mange.

– Det er rett og slett bare til å hoppe ut i det, og prøve! Så vil du også bli overbevist om at annonsering på ulike plattformer er enkelt, slik det har blitt for oss, avslutter Wulf.

 

Les mer om Nurofy her.

Få en kort innføring i plattformen og deretter tilsendt innlogg.

PLATTFORM

Alltid enkel og oversiktlig oppsett av din kampanje.

Annonsestruktur (2)

Annonsestruktur - sjekk resultatene fra kampanjen din i sanntid.

Kampanjeresultater (2)

Spørsmål eller nysgjerrig på plattformen?

Book en demo med oss for en gjennomgang og eventuelle spørsmål.